مقالات

نوشیدنی های چربی سوز هنگام ورزش

نوشیدنی های چربی سوز

چای سبز

مهم ترین نوشیدنی لاغری چای سبز است که غنی از آنتی اکسیدان های معروفی به نام کاتچین است. کاتچین ها باعث از بین رفتن چربی اطراف شکم می شوند. مطالعات زیادی نشان داده است که نوشیدن چای سبز به طور مرتب به کوچک شدن شکم شما کمک می کند. کاتچین باعث آزاد شدن چربی سلول های چربی در شکم شده و همچنین سرعت چربی سوزی کبد را افزایش می دهد چای سبز با غلظت بالا نوشیدند ، به طور متوسط ​​۰.۲ تا ۳.۵ کیلوگرم بیشتر از افرادی که چای سبز نمی نوشند ، چربی از دست دادند. همین موضوع به دلیل محتوای زیادی کاتچین داخل چای سبز است. ماچا نوع دیگری از چای سبز است که حاوی کاتچین بیشتری بوده و همین امر باعث شده تا گزینه مناسب تری برای کاهش وزن محسوب شود مطالعه ای انجام شده نشان می دهد خانم هایی که روزانه ۳ گرم ماچا مصرف می کنند در مقابل خانم هایی که مصرف نمی کنند ، چربی سوزی بیشتری در حین تمرین تجربه کرده اند. علاوه بر این چای سبز حاوی کافئین بوده که با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به روند کاهش وزن کمک می کند. از این گذشته افرادی که نوشیدنی لاغری چای سبز میل می کنند فشار خون پایین تری داشته و خطر ابتلا به بیماری هایی همچون بیماری قلبی ، برخی سرطان ها و دیابت کاهش می یابد!

قهوه بهترین نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

اکثر مردم در سراسر جهان برای افزایش انرژی و روحیه ، روزانه مقدار زیادی قهوه می نوشند. این امر بدین دلیل است که قهوه حاوی کافئین است ، ماده ای که به عنوان یک محرک در بدن عمل کرده و به روند کاهش وزن کمک می کند. کافئین ممکن است مصرف انرژی را کاهش داده و به افزایش سرعت سوخت و ساز کمک کند که همین موضوع در کاهش وزن بسیار موثر است 

دانشمندان درباره نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش به این نتیجه رسیده اند افرادی که موفق به حفظ روند کاهش وزن در بازه زمانی طولانی بوده اند ، به طور قابل توجهی نوشیدنی های چربی سوز بیشتری میل کردند. قهوه سبز نوع دیگری از قهوه است که حاوی اسیدهای کلروژنیک بوده و با افزایش روند تبدیل چربی به انرژی می تواند به کاهش وزن کمک کند. در حقیقت کار آن سوزاندن ذخایر چربی است. قهوه سبز یک آنتی اکسیدان بوده و فاقد رادیکال های آزاد می باشد و می توانید به جای قهوه معمولی روزانه قهوه سبز میل کنید!

نوشیدنی لاغری چای سیاه

مانند چای سبز ، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که ممکن است باعث کاهش وزن شود. چای سیاه یک نوع چایی است که نسبت به انواع دیگر چای ها ، اکسیداسیون بیشتری ( قرار گرفتن در معرض هوا ) را تحمل کرده و در نتیجه طعم قوی تر و رنگ تیره تری دارد. این نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش غنی از پولی فنول است ، ترکیبی از گروه پولی فنولیک به نام فلاونوئیدها. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که ممکن است به کاهش وزن بدن کمک کنند

آب

آب یکی از بهترین نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش محسوب می شود که باعث سلامتی نیز می شود. همیشه یک بطری دو لیتری آب به همراه داشته باشید. آب سموم بدن را بیرون کشیده ، اشتهای شما را کنترل کرده و یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین نوشیدنی های چربی سوز می باشد. افزایش میزان مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است.نوشیدن آب بیشتر نیز ممکن است با سیر نگه داشتن شما مابین وعده های غذایی و افزایش تعداد کالری هایی که می سوزانید ، سایز دور کمر شما را کاهش دهد! تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نوشیدن آب قبل از غذا کمک شایانی به کاهش وزن و دریافت کالری کمتر می کند. نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در حالت استراحت می شود ، این تعداد کالری است که هنگام استراحت می سوزید. به عنوان مثال یک مطالعه انجام شده بر روی ۲۱ کودک دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف انرژی در حال استراحت تا ۲۵% بعد از ۴۰ دقیقه پس از نوشیدن ۱۰ میلی لیتر آب سرد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، افزایش می یابد.

آب سبزیجات : نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

اگرچه باور همه بدین گونه است که آب میوه باعث افزایش وزن می شود ، اما نوشیدن آب سبزیجات به روند چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می کند. در یک مطالعه انجام شده بر روی بزرگسالانی که ۱۷۸ میلی لیتر آب سبزیجات با مقدار سدیم کم مصرف کرده و از رژیم های غذایی کم کالری پیروی کرده اند ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که آن ها کاهش وزن چشمگیری داشته اند. از سوی دیگر آن ها با مصرف نوشیدنی لاغری آب سبزیجات به میزان قابل توجهی مصرف سبزیجات را افزایش و میزان مصرف کربوهیدرات را به میزان چشمگیری کاهش داده است.در نظر داشته باشید که مصرف سبزیجات کامل بهترین گزینه برای بهبود سلامتی است ، زیرا سبزیجات غنی از فیبر بوده و این فیبر در فرآیند آبگیری از بین می رود. با این وجود مصرف آب سبزیجات کم کالری می تواند باعث افزایش مصرف سبزیجات شما شده و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *